Projektikohtumine Rumeenias

1. veebruarist 4. märtsini viis Erasmus+ projekt “From School to Life” osa Tamsalu Gümnaasiumi 11. klassi õpilasi Rumeeniasse. See oli nimetatud projekti neljas ehk eelviimane kohtumine, mille eesmärk oli suurendada õpilaste teadmisi taastuvenergiast.

Meie reis algas lennuga päikselisse Amsterdami ning sealt edasi Rumeenia pealinna Bukaresti. Sellele järgnes kuus pikka tundi bussisõitu Moldova piiri lähistel asuvasse Iași linna. Keskööks jõudsime hotelli.

Järgmise päeva esimeses pooles tutvusime koolimajaga ning kuulasime projektis osalevate riikide õpilaste esitlusi. Pärast lõunasööki külastasime uhket Alexander Ioan Cuza Ülikooli ja kohtusime toreda professoriga.

Teine päev algas sarnaselt esimesega. Oli meie kord oma esitlus ette kanda. Pärast seda tutvusime vanalinnaga, oma jalutuskäigul jõudsime Iași Rahvusooperisse, Kultuuripalee Muuseumikompleksi ja õigeusu kirikusse.

Kolmanda päeva alustuseks ootas meid ees väljasõit Suceava linna. Külastasime linnust, kuid karge talveilma tõttu me seal kaua ei viibinud. Seejärel suundusime munamuuseumi, kus nägime koopiat maailma kalleimast kaunistatud munast. Enne pikale tagasisõidule minekut jõudsime ka kloostrisse.

Neljas päev oli võrdlemisi lühike. Lõunal käisime vaatamas päikesepaneele ja saime rohkem teadmisi nende töötamise kohta. Päeval nautisime vaba aega ja õhtu lõpetas pidulik õhtusöök uhkes Traiani restoranis. Saime tantsida, laulda ja nautida maitsvat toitu. Tänati ning jagati sertifikaate.

Viimasel päeval esitasime rahvusvahelistes gruppides tehtud plakateid. Lisaks pidime tegema praktilist tööd väikeste päikesepaneelidega, millega saime edukalt hakkama. Pärastlõunal saabus aeg kurvaks hüvastijätuks ning algas sõit tagasi kodumaale. Kojusõit ei kulgenud nii sujuvalt kui tulles, kuna Iași lennujaamas oli palju sõjapõgenikke. Meie lennu algus lükkus veidike edasi. Sõjapõgenike nägemine nii kaubanduskeskustes, hotellis kui lennujaamas oli väga kurb ja mõtlemapanev.

Tänu sellele reisile leidsime uusi sõpru, saime uusi kogemusi ja loomulikult õppisime midagi uut. Võõrustava riigi õpilased võtsid meid väga hästi vastu ning tutvustasid meile kohalikku kultuuri. Oleme väga tänulikud sellise suurepärase kogemuse eest ja loodame tulevikus  veel säärastest projektidest osa võtta.