Projektikohtumine Kreekas
Projekt “Don’t bully me, don’t discriminate against me, I am who I am, include me!” keskendub eelkõige kiusamisvastasele käitumisele ning inimeste erinevuste aktsepteerimisele. Projekt suunab õpilasi tolerantsuse poole ning juhendab õpetajaid, kuidas koolikeskkonda sõbralikumaks muuta. Projektis osalevad Eesti, Kreeka, Poola, Tšehhi, Inglismaa ning Hispaania õpetajad ja õpilased.
Projekti esimene toimumiskoht oli Volos, Kreeka, kuhu me kaks õpetajat ning neli õpilast suundusime. Õpilased ööbisid Kreeka perekondades ning õpetajad hotellis. Tööruumideks olid nii õpetajatel kui ka õpilastel koolimaja – 5th Lyceum of Volos.
Teele asusime juba öösel kell kolm, et kella kuueks lennujaamas olla. Lendasime Frankfurti ning sealt edasi Ateenasse. Ateenas oli meil vaba aega ning selle sisustamiseks veetsime aega vanalinnas. Õhtul kogunesid kõik välismaalt lennanud projektiliikmed kokku ning asusime teele Volose poole – 3,5 tundi bussisõitu. Jõudsime kohale öösel kell 3 – seega meie jaoks võttis sihtkohta jõudmine aega 24 tundi. Õpilasi tervitasid Voloses nende perekonnad, kellega nad ülejäänud aja seal koos elasid.
Esimesel projektipäeval võeti meid koolis sõbralikult vastu. Tegelesime sellel päeval üksteise tundmaõppimisega, et edasine koostöö hästi sujuks. Õpilased tutvustasid oma riiki, kooli ning kodulinna, traditsioonilist toitu ning tantsisid Kaera Jaani. Sellel päeval valisime hääletamise teel projektile ka logo, mis edaspidi meie projekti esindab. Teisel päeval rääkisime kaasavast haridusest, tolerantsusest ning võrdsusest. Õpilased said anna nõuandeid, kuidas olla tolerantne ning neil oli võimalus osaleda erinevates töötubades. Lisaks tutvustati meile Kreeka haridussüsteemi ning saime kõik koos külastada linnavalitsust. Külastasime ka tellise-ning katusemuuseumi. Kolmandal päeval rääkisid õpilasi lugusid ebavõrdusest ning laulsime kõik koos laulu „What a wonderful world“. Külastasime spordikeskust, kus treenivad olümpiamängudeks ka erivajadustega inimesed. Õpetajad arutlesid teemadel, kuidas olla tolerantsem, mis üritusi korraldada koolis selle arendamiseks, mis üritusi oleme me juba korraldanud ning leppisime kokku, kuidas tegeleda projekti hindamisega.
Nädalavahetusel tegelesime peamiselt lõõgastumisega. Kreeka meeskond oli korraldanud meile külastused Makrinitsasse, Meteorasse, Trikalasse ning Kalambakasse. Makrinitsas külastasime pagulaskeskust, mis keskendus noorte poiste aitamisele. Meteora oli looduslikult äärmiselt kaunis koht. Klooster, mida me külastasime asus väga kõrgel ning seal viibida oli võimas.
Õpilastel oli ka natuke kahju sealt lahkuda, kuna nad olid oma perekondadega väga lähedaseks saanud. Projekti esimene kohtumine oli kindlasti kasulik, kuna rahvusvaheline koostöö sujus väga hästi ning aitab meil teisi kultuure paremini mõista.
– Maret Kümnik
Fotol (vasakult) Karis Kasekamp, Kerstin Nurmsalu, Maret Kümnik, Anneli Eesmaa, Lauri Eerits, Jaanus Laidus.