Tamsalu Koolis toimuvad huviringid 2025-2026
Huviringid 2025/2026 õa | |||||
Nimetus | Juhendaja | Huviringi kirjeldus | Õpiväljundid | Sihtrühm | Toimumise aeg |
Inglise keele ring | Anne Kraubner | Ringi töö põhineb kõikide osaoskuste arendamisel ja suunitlusega eksamiks valmistumiseks. | Õpilane suudab kuulamisel leida olulist infot, mõista kuulatava teksti põhisisu. Lugemisel oskab leida tekstist infot otsustada, kas on tegemist õige infoga. Rääkimisel oskab kirjeldada pilti ja osaleda rollimängus. Suudab kirjutada kirja sõbrale etteantud tuttaval teemal ja kirjutada lühikest teksti tuttaval igapäevaeluga seotud teemal. Teab ja oskab kasutada grammatilisi konstruktsioone B1 tasemel. | 9ab | Esmaspäev 7. tund |
Käsitööring | Merike Freienthal | Käsitöö ja meisterdamise oskuste arendamine. Loovuse arendamine. | Erinevate materjalide ja tehnikate tundma õppimine ja kasutamine loovtöös. Loomingulise mõtlemise arendamine. Käelise tegevuse arendamine. Suur rõhk on loodust säästval taaskasutatava materjali kasutamisel loometöös. Huviring aitab luua laste omavahelisi sidemeid ja loob väikese käsitööhuviliste kogukonna meie koolis. Õpilased saavad muuhulgas meisterdada tähtpäevadeks ruumidekoratsioone ning kingitusi sõpradele ja perele. | 1.-4. klass | 1.-2. klass Kolmapäev 13.30-15.10 (6.-7.tund) ja 3.-4.klass Esmaspäev 13.30-15.10 (6.-7.tund) |
Robootika | Velle Taraste | Legodega ehitamine ja WeDo 2.0 robotite programmeerimine | Algteadmiste omandamine robootikast ja Legodega ehitamisest. Käelise ja meeskonnatöö oskuse arendamine. Osalemine kevadisel FLL Explore näitusel | 1.a klass | Teisipäev (5. tund) |
Robootika | Velle Taraste | Legodega ehitamine ja WeDo 2.0 robotite programmeerimine | Algteadmiste omandamine robootikast ja Legodega ehitamisest. Käelise ja meeskonnatöö oskuse arendamine. Osalemine kevadisel FLL Explore näitusel | 1.v klass | Neljapäev (5. tund) |
Robootika | Velle Taraste | Legodega ja robotite ehitamine ning robotite programmeerimine | Käelise ja meeskonnatöö oskuse arendamine. Osalemine erinevatel robootikaalastel võistlustel ja FLL Explore näitusel | 2.a ja 2.b klass | Kolmapäev (6. ja 7. tund) |
Robootika | Velle Taraste | Legodega ja robotite ehitamine ning robotite programmeerimine | Käelise ja meeskonnatöö oskuse arendamine. Osalemine erinevatel robootikaalastel võistlustel ja FLL Explore näitusel | 3.a ja 3.b klass | Teisipäev (8. tund)
Kolmapäev (6., 7.tund) |
Robootika | Velle Taraste | Legodega ja robotite ehitamine ning robotite programmeerimine | Käelise ja meeskonnatöö oskuse arendamine. Võistlusteks valmistumiseks vajalike oskuste arendamine | 4. klass | Teisipäev (8. tund)
Neljapäev (8. tund) |
Robootika | Velle Taraste | Võistlusteks valmistumine | Võistlusteks valmistumiseks vajalike oskuste arendamine | 5.-9. klass | Kokkuleppel |
Malering | Eino Vaher | Huviringis toimub lastele male õpetamine, vahel ka teiste mängude (kabe, gomoku) tutvustamine. Igaühele tema vajaduste järgi. Päris väikestele algõpetus, põhitõed, suurematele juba erinevad strateegiad ja taktikad. Avangud ja lõppmängud. | Male on ajalooline ja kaunis mäng, arendab loogilist mõtlemist, mõtlemise kiirust ja iseseisvat mõtlemist. Lisaks mõnus seltskonnamäng ka. Kunagi Eesti esimese vabariigi ajal olevat male olnud igas haritud peres aukohal olnud. Et külalistelega mõni mäng teha. Vähemalt natuke võiks igal lapsel sellest aimu ikka olla. | 1.-9. klass | Teisipäev 14.25 - 16.00 (7.-8. tund) |
Laskering | Jaanus Raidlo | Huviringis toimub sportlaskmine - esimeses etapis õhkrelvadest (püss ja püstol). Edasi jõudnud ka sportrelvadega. | Huviring arendab õpilaste silmaringi, aitab leida uusi sõpru ja tuttavaid. Aitab leida ja arendada iseenda võimeid, püstitada eesmärke mille poole püüelda, arendada motivatsiooni ja distsipliini, keskendumist eesmärkide saavutamisele. Huviring on ka hea vaheldus kodu ja kooli tegevuste kõrvale. Õpilased saavad osaleda ka võistlustel, kus on hea võrrelda oma oskusi eakaaslastega. | 5.-9. klass | Teisipäev 14.15-16.30
Kolmapäev 15.15-16.45 |
MÄNGUTERAAPIA (individuaalne) | Maiu Talja | Laps õpib mängu kaudu ennast austama, saavutama enesekontrolli, oma tundeid aktsepteerima ja neid vastutustundlikult väljendama. | 1.-4. klass | Esmaspäeval 12.45- 13.30 ja 13.40- 14.25,
Teisipäeval 13.40- 14.25,
Kolmapäeval 14.15- 14.45 | |
Mudilaskoor | Kaja Raudla | Hääle ja diktsiooni arendamine.Esinemisjulguse kasvatamine.Eakohaste laulude õppimine ja ettevalmistatud laulude esitamine kooli üritustel. | 2.-4. klass | Kolmapäev 13.30-14.15 (6.tund) | |
Viisikoor | Kaja Raudla | Erineva sisuga ühehäälsete laulude õppimine,esinemisjulguse kasvatamine. Ettevalmistus kooli üritustel esinemiseks. |
| Neljapäev 12.35-13.20 (5.tund) | |
Poistekoor | Kaja Raudla | Huvi äratamine laulmise vastu, hääle arendamine. Meeldivate laulude õppimine ja ettevalmistatud laulude esitamine kooli üritustel. | 2.-4. klass | Neljapäev 13.30-14.15 (6.tund) | |
Loe ja joonista | Marika Jeeser | 1. B klass | Kolmapäeval 5. tund | ||
Rahvatants (poisid) | Ülle Feršel | Rahvatantsuring arendab laste rütmitunnetust, kehalist väljendusoskust ja koostöövõimet. Õpitakse eesti rahvatantse, rahvamänge ning tutvutakse traditsioonide ja kommetega, mis on osa meie kultuuripärandist. Trennides kujuneb liikumisrõõm, esinemisjulgus ja distsipliin. | tunneb ja oskab lihtsamaid eesti rahvatantse ja -mänge; suudab tantsida rühmas ühtse rütmi ja muusika järgi; arendab kehalist vastupidavust, koordinatsiooni ja rühmatunnet; oskab järgida tantsulisi liikumismustreid ja õpetaja juhiseid; väärtustab eesti rahvakultuuri ning oskab seda teistele esitleda; kogeb rõõmu ühistantsust ja esinemisest. | 1.-2. kl trennid
3.-4. kl trennid | T 5. tund (12.35-13.20),
K 6.tund (13.30-14.15) T 6. tund (13.30-14.15),
K 7. tund (14.25-15.10)
|
Meediaring | Karl Toom | Meediaring pakub võimalust uurida ja katsetada erinevaid meediaväljendusviise – foto, video, ajakirjandus, sotsiaalmeedia ja digilooming. Õpilased õpivad, kuidas infot otsida, töödelda ja vahendada, arendavad kriitilist mõtlemist ning loovust. Praktika käigus valmivad näiteks kooliürituste kajastused, videoklipid, artiklid, plakatid või taskuhäälingud. | oskab infot otsida, analüüsida ja usaldusväärsust hinnata; valdab elementaarseid foto- ja videotöötluse ning teksti- ja kujundustöö oskusi; oskab planeerida ja luua meediasisusid (uudised, intervjuud, reklaamid, kajastused); mõistab meedia mõju ühiskonnas ja vastutust meediasisu loomisel; oskab teha meeskonnatööd ja jagada ülesandeid loomingulistes projektides; oskab esitleda oma töid kaaslastele ja laiemale publikule; väärtustab ausat ja eetilist käitumist meedias; Tamsalu Kooli koolilehe väljaandmine. | 7.-9. klass + G | R 8. tund (15.15-16.30) |
Robootikaring | Villu Varblane | Robootika ringis õpitakse tundma robootika ja programmeerimise põhitõdesid. Õpilased saavad katsetada robotite ehitamist, programmeerimist ja juhtimist, lahendada praktilisi ülesandeid ning osaleda meeskondlikel projektidel ja võistlustel. Õpitakse loovalt mõtlema, arendama probleemilahendusoskust ja tegema koostööd, ühendades tehnoloogia ning loovuse. Põhisuund FLL Eesti võistlustel osalemine. | oskab ehitada ja programmeerida lihtsamaid roboteid; mõistab, kuidas andurid ja mootorid töötavad ning kuidas neid kasutada; lahendab loovalt praktilisi probleeme, rakendades algoritmilist mõtlemist; oskab töötada meeskonnas ja jagada rolle projektide läbiviimisel; väärtustab teaduse ja tehnoloogia tähtsust igapäevaelus; suudab esitleda oma loodud roboteid või projekte kaaslastele ja võistlustel; kogeb enesekindlust ja rõõmu tehnoloogia kasutamisest loovate lahenduste loomiseks. Oskab toimetada Lego Spike robotitega - koostada, programmeerida soovitud ülesannete lahendamiseks. Lisaks meeskonna töö ja projekti koostamise algteadmised (projekti teema ette antud vastavalt FLL võistlusele). | 5.-8. klass | T. 6. tund; |