INTEGRATION OF NEW TECHNOLOGIES INTO CLASSROOM

INTEGRATION OF NEW TECHNOLOGIES INTO CLASSROOM2019-06-18T13:25:55+00:00

ERASMUS+ PROJEKT 2017–2019

INTEGRATION OF NEW TECHNOLOGIES INTO CLASSROOM (vanusegupp: 14–17)

Projekti prioriteet on enam kaasata õpilasi õpitegevusse, kasutades arvutit ja sel moel parandades õppeedukust ja õpitulemusi. Soov on, et õpilased kogeksid, mida tähendab olla eurooplane, ja seada neid silmitsi erinevate mõtteviiside, väärtuste ja uskumustega.

Projekt keskendub õpilaste õpimotivatsiooni tõstmisele, millest tuleneb õpitulemuste paranemine,  ja kultuuridevahelise  dialoogi soodustamisele ning edendamisele.

Teemavaldkonnad on seotud IKT, inglise keele, matemaatika, kirjanduse, religiooni ning ühiskonnaõpetusega. IKT kasutamine on nii eelduseks kui ka sisuks, et õpilased saaksid tulla kokku ja teha koostööd, sest arvuti näib olevat  ühine suhtluskeel päritolust sõltumata.

Projekti eesmärk on kaasata õpilasi õppetegvusse, arenda nende matemaatilisi oskusi, digipädevust, kriitilist ja loomingulist mõtlemist, sotsiaalseid oskusi. Tähelepanu keskendub ka kultuuridevahelise mõistmise ja sallivuse arendamisele ning üleeuroopaliste väärtuste mõistmise ja Euroopa rahvaste omavahelise sidususe teadvustamisele. Õpilased saavad arendada oma teadmisi IKT vallas seotuna õpitegevusega, saavad praktilisi oskusi miniõppetundide koostamisel, treilerite loomisel, internetipõhiste viktoriinide koostamisel, digikunstis. Toimub vahetu suhtlemine eri kultuuridega, mis eeldab inglise keelt kui suhtlusmeediumi. Omandatakse kogemusi, kuidas kohaneda, ja arendatakse eneseteadvust. Projekt annab suurepärase võimaluse kogeda Euroopa mitmekultuurilisust ning õppida mõistma kultuuridevahelisi erinevusi.

Projektis osalejad

  1. Saksamaa: Goethe-Gymnasium an der Bergstraße http://www.goethe-bensheim.de/
  2. Eesti: Tamsalu Gümnaasium http://tamsalukool.ee/
  3. Kreeka: 1o EPAL KARDITSAS http://1epal-kardits.kar.sch.gr/
  4. Itaalia: Istituto Statale di Istruzione Superiore “Fermi-Mattei” http://www.itef-isernia.it/wp/
  5. Türgi: Alibeykoy Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi http://www.sorubak.com/teogrobot/mektep/10263/alibeykoy-mesleki-ve-teknik-anadolu-lisesi

Projekti kodulehekülg: INTEGRATION OF NEW TECHNOLOGIES INTO CLASSROOM


Erasmus+ projekti Integration of New Technology into Classroom õpetamis- ja õppimistegevused Kreekas

 29. septembrist kuni 6. oktoobrini viibisid Tamsalu Gümnaasiumi õpilased Kreekas järjekorras kolmandal rahvusvahelisel õppimis- ja õpetamistegevusel, mille teemaks oli erinevad tarkvaravõimalused kirjandustundide loomiseks. Keskenduti Kreeka antiikkirjandusele ja iga osalev riik tutvustas teise õppetunnina  üht oma riigi kirjanikku ning tema loomingut. Tunni lõpus toimus teadmiste kontroll erinevate rakendustega.

Laupäeva hommikul saabusime Ateenasse ja linn võttis meid vastu tuule ja vihmaga. Tormituuli ja paduvihma trotsides tutvusime Ateena pärli – Akropoliga, mis sest et olime läbimärjad ja torm muutis vihmavarjud kõlbmatuks.

Pühapäeval algas tee Karditsasse. Ilmgi selgines ning vihmasadu ja tormituul vaibusid.

Esmaspäeval tutvuti üheskoos kooli ning sealsete õpilastega. Projektikohtumisest osavõtjaid  tervitasid muusikakooli orkester  temperamentse rahvusmuusikaga ja kirevates rahvariietes rahvatantsijad kaasahaaravate tantsudega. Seejärel kogunesid kõik saali, kus toimus töötuba, milles tutvuti kooli õpilaste valmistatud seismograafiga ja õpiti käituma maavärina ning paanika- olukorras. Seejärel tutvuti kooli erinevate laboratooriumitega ja tehti läbi esimesed kirjanduse tunnid.

Teisipäev algas õppimis- ja õpetamistegevustega kooli arvutiklassis, mis oli jätk kirjanduse tundidele. Pärast pausi viis tee Apollo templisse ja Plastirase järve äärde.  Päev lõppes tõelist kreeka kööki nautides.

Kolmapäeva hommikupoolikul külastati Trikala Keskkonnahariduskeskust, mis tegeleb taastuvenergia projektidega ja sellealaste hardusprojektidega koolidele. Tee viis Meteorasse, mis on UNESCO maailmapärandi nimistusse. Tagasiteel külastati keskust AKETH – robootika ja STEM-works.

Neljapäeval õpiti kasutama Animoto rakendust video koostamiseks,  külastati puidutehnoloogia ja mööblidisaini osakonda ning laboratooriumi, kus sai tutvuda 3D-printerite ja erinevate printimise võimalustega. Pärastlõunal koostas iga grupp oma video Kreekas õpitu ja nähtu kohta.

Reede algas arheoloogiamuuseumi ja kunstigalerii külastusega. Arheoloogiamuuseum andis ülevaate piirkonna huvitavatest maapõueleidudest ja galeriis saime näha Karditsa kunstnike väga huvitavaid töid läbi aegade. Järgnevalt kohtusime linnapeaga ning siis jätkus päev videote esitamisega. Nagu ikka, andsid osavõtjad tagasiside  õppimis- ja õpetamistegevustele. Päeva koolis lõpetas töötuba, milles õpiti kreeka traditsioonilisi tantse.

Kodutee algas reede hilisõhtul. Nädala jooksul saadud sõpradest polnud kerge lahkuda, aga ees ootavad uued kohtumised ja seekord juba Saksamaal, Bensheimis 9.−16. märtsini. Siis keskendutakse ühiskonnaõpetuse teemadele ning uute online-app’ide ja programmide õppimisele-õpetamisele.

Projektitegevustes osalejate arvamusi:

Roosi Hallik: Nädal aega koolist eemalolek oli sajaprotsendiliselt seda väärt. Need päevad Kreekas olid täiesti unustamatud ning olen kindel, et igaüks, kes selle projektiga seotud oli, võib kinnitada, et aeg läks liiga kiiresti. Kõige suurema elamuse andsid Akropol Ateenas, Meteora Karditsa linna lähedal, imeilus maastik ja lummavad vaated kõrgematest kohtadest. Muidugi oli meil ka koolis istumise päevi, kui tutvustasime üksteisele tehnika abil erinevaid raamatuid ja seejärel esitasime küsimusi, et vaadata, palju meist aru saadi. Tutvusime ka paljude erinevate inimestega: kreeklaste, itaallaste, türklaste ja sakslastega. Oli ülimalt huvitav vaadata, kui erinevad inimesed üle Euroopa kokku tulnud olid, üksteist mõistsid ja koostööd tegid. Saime omavanuste noortega üsna kiiresti jutu peale ja ma ei saa mainimata jätta, et ainuüksi nende temperamenti vaadata oli omaette elamus. Viimasel päeval oli meeleolu väga kurb, sest Kreekast lahkuda ei tahtnud mitte keegi. Sellegipoolest oli unustamatu reis täis elamusi, üllatusi ja naeru. Oleme tüdrukutega südamest tänulikud, et meile see võimalus anti, ja loodame, et see ei jäänud viimaseks korraks, kui selle projekti raames reisida saame.

Laura Mätlik: Reis Kreekasse oli üks vingemaid kogemusi mu elus. Kõige rohkem muljet avaldasid Akropol ja Meteora, mis olid tõeliselt võimsad. Saime palju uusi imetoredaid sõpru, kellega oli väga kahju viimasel ōhtul hüvasti jätta. Kogu reis andis juurde rohkelt julgust ja motivatsiooni, et ka järgmistes projektides kaasa lüüa.

Mireia Mõttus: Õppisin mõndagi kreeklaste kultuurist. Plastirase järv oli väga lahe koht. Sain uusi kogemusi. Sain targemaks osalevate riikide kultuuride ja külastatud kohtade osas.

Marianne Lapin: Kreekas olid minu lemmikkohad järv Plastiras ja Meteora. Saime uusi tutvuseid teistest rahvustest, kellest kõige rohkem suhtlesime itaallaste ja türklastega. Õppisin ära ka ühe kreekakeelse sõna, mis kõlab nagu ‘kalimera’ ning see tähendab “Tere hommikust!”. Saime tantsida traditsioonilisi tantse ja rohkem tundma õppida kreeka kultuuri.

Reili Saukas: Kreekas nägin ilusaid vaatamisväärsusi. Igas vaatamisväärsuses õppisin midagi uut. Sain rohkem teada nende kultuurist. See reis andis mulle palju kogemust ja tarkust.

Omalt poolt ütleksin, et kõik meie kooli viis kümnenda klassi õpilast olid tõeliselt tublid ja teadmishimulised ning jäin nendega  väga rahule. Suur-suur tänu ja kiitus ka õpetaja Maria Savinale, kelle abi oli asendamatu kogu tegevuste vältel.

Järgmiste kohtumisteni Bensheimis!