10.–16. märtsini olid Tamsalu Gümnaasiumi viis õpilast ja kaks õpetajat ERASMUS+ projekti “Integration of New Technologies into Classroom” raames Saksamaal Bensheimis. Projekti teemadeks olid Euroopa Liit ja erinevad usud. Iga riik tegi mini-õppetunni sellest, missugune oli nende tee Euroopa Liitu, ja tutvustas ühte usku oma riigis. Tunni lõpus toimus teadmiste kontroll erinevaid rakendusi kasutades.

Pühapaeva pärastlõunal saabusime Frankfurti, kus saime teisi oodates lennujaama avastada. Kui kõik olid kohale jõudnud, asusime teele Bensheimi poole. Õhtuks jõudsimegi hotelli, kus igaüks suundus oma tuppa.

Esmaspäeval tutvusime kooliga ja ka üksteistega, mängides Action-Bound äpiga. Hiljem saime ka ise proovida sellise mängu koostamist. Peale lõunasööki koolis esitas iga riik oma mini-õppetunni.

Teisipäeval alustasime oma tegevustega taas koolis. Nimelt saime ise teha väikse stop-motion filmi, kasutades Lego mehikesi ja dinosauruste kujukesi. Seejärel suundusime Frankfurti, kus külastasime filmimuuseumit ja Goethe maja. Saime ka Frankurti vanalinnas ringi vaadata. Õhtuks jõudsime tagasi hotelli.

Kolmapäeval läksime kohe hommikul Baldurisse, mis on Saksamaal kuulus taimede edasimüüja. Seejärel suundusime tagasi kooli, kus meile tutvustati internetipõhist geograafilist rakendust. Peale lõunat saime oma kätt proovida legodest roboti ehitamises.

Neljapäeva alustasime varakult sõiduga Strasbourgi. Strasbourgis oli meil võimalus külastada Euroopa Parlamenti, kus nägime europarlamendi debatti ning kohtusime ka Michael Gahleriga. Peale seda külastasime Eurocorpsi peakorterit. Hotelli tagasi jõudsime alles hilja õhtul.

Reedel käisime Mannheimis, kus külastasime Technoseumi ja saime ka linnas niisama ringi vaadata. Õhtul toimus pidulik õhtusöök ja tänamine. Peale seda korraldasid kohalikud meile väikese disko.

Kodutee algas laupäeva lõunal, kuid koju jõudsime lennuki tehniliste probleemide tõttu alles pühapäeva vara-varahommikul.

Kõik jäid Saksamaal nähtu ja kogetuga väga rahule.

Kaspar: Õppisime kasutama Powtooni ja Action-Boundi. Avastasime Frankfurdi vanalinna. Saime teada, kuidas käib hääletamine europarlamendis. Saime huvitavaid teadmisi saksa kultuuri kohta.

Martin: Saksamaal õppisime kasutama Powtooni ja tegema Stop-motion filme. Oli tore suhelda inimestega teistest kultuuriruumidest ning saada uusi sõpru. Samuti tutvusime Frankfurdiga ning käisime Strasbourgis Euroopa Parlamendis.

Kert: Projekti käigus õppisime, kuidas selles osalevad riigid on seotud Euroopa Liiduga. Samuti olid huvitavad erinevate maade õpilaste tehtud esitlused usundite kohta. Euroopa Parlament, mida me külastasime, oli väga huvitav koht, kus sai näha, kuidas parlamendiliikmed oma tööd teevad.

Birgit: Me õppisime erinevaid sõnu võõrkeeltes ning saime rohkem teada kultuuridest. Nägime, kuidas toimub Euroopa Parlamendis hääletamine ja kuidas poliitikud tegutsevad. Avastasime, mida on võimalik Stop-motioniga teha ja mida mitte. Ma ei ole väga enesekindel inimene, aga projektist osavõtmine aitas mu enesekindlust tõsta.

õpetaja Kraubner: Õppimis- ja õpetamistegevused Bensheimis andsid võimaluse kogeda saksa koolisüsteemi, näha sealse õppetöö korraldust ja võtta enda jaoks Eestisse kaasa kogemusi-mõtteid, mida Tamsalus rakendada. Kindlasti oli europarlamendi töö nägemine kogemus omaette.