62.lennu seiklused

Klassiekskursioonile Tartusse karjäärinädala raames startisime 25.novembri hommikul koolimaja tagant. Esimeseks sihtkohaks Tartu vangla. Tartu vanglasse läksime mitte seetõttu, et me väga meeldivad õpilased oleme, vaid sellepärast et me ennast tulevikus sealt ei avastaks. Kõigepealt võttis meid vastu väga tore ja humoorikas giid ja et mitte valet kujutluspilti tekitada, siis mainime ära et ta oli ikkagi VANGLA giid.
Et üldse vanglasse sisse saada, pidime andma oma ID-kaardid töötajate kätte ja vastu saime vangla külastaja kaardid. Läbisime keerlevad kontrolluksed, peale mida pidime võtma ära joped ja panema need kontrollkasti. Meie joped lasti kontrollkastist läbi kontrollimaks, et meil keelatud esemeid poleks. Samal ajal, kui meie joped kontrolli läbisid pidime me minema mingisse minilifti sarnasesse asja ja tõstma käed üles. Masin tegi sinu ümber ringi, kui said valmis, siis võisid võtta oma jope ja minna kontrolli läbinute juurde.
Kõndisime mööda koridori, kus asusid vangide eluruumid. Nii mõnigi sai korraliku ehmatuse osaliseks, kui mööda minnes vaatas kusagilt vastu kurja näoga mees. Meile näidati ka tühja kongi. Järgmiseks läksime ruumi, mis pani kõiki ahhetama. See oli käsitöö ruum, mis oli täis maale, puust nikerdisi, vitraaže ja veel igasugu käsitööd. Seal toimetasid parajasti kaks meest, kellest üks maalis ja teine tegi sulatatud klaasist erinevaid asju. Seejärel läksime vaatasime üle võimla ja pilliruumi, kus parajasti kitarri harjutatati. Meile näidati ka üksikkongi ning peale seda läksime juba sööma. Peaks mainima, et see oli kõige odavam söömine terve ekskursiooniajaloo peale. Tutvustati ka erinevaid ameteid, kellena vanglas töötada saaks. Jätsime oma toreda giidiga hüvasti ja suundusime tagasi bussi.
Sealt läksime Tartu lennukolledžit vallutama. Lennukolledžis tutvustati meile õppimisvõimalusi ning õppekestvusi. Saime proovida helikopteri juhtimist ja vaatsime üle ka lennukite monteerimise ruumi. Suure mangumise peale tegime tagasitulles kiire peatuse ka McDonaldsis, peale mida võis lugeda meie ekskursiooni lõppenuks.